pēc Tomasa Manna

BURVJU KALNS

Gaismas virzienā. Izrāde 2 daļās
Preloader Izpārdots
Lielā zāle
Ilgums: 3h 20min.
Pirmizrāde: 11.04.2025
Biļetes: EUR 21 / 24 / 27 / 30

Radošā komanda

Režisors - Toms Treinis
Dramaturģe - Justīne Kļava
Scenogrāfs - Kristaps Kramiņš
Gaismu mākslinieks - Niks Cipruss
Kostīmu māksliniece - Marta Treine
Komponists - Jēkabs Jančevskis
Skaņas pēcapstrāde - Pauls Dāvis Megi
Kustību māksliniece - Linda Mīļā

Par izrādi

Izrāde saņēmusi 2024./2025.gada sezonas “Spēlmaņu nakts” nominācijas 4 kategorijās

Dziedinošs kalnu gaiss, elpu aizraujoši skati, bagātīgas maltītes un laiska atpūta guļamkrēslā? To visu pašā Šveices Alpu sirdī piedāvā internacionālā sanatorija Berghof! Ja vien izdosies sevi pasargāt no plaušu infekcijas, kas kara priekšvakarā apsēdusi Eiropu.

Topošais inženieris Hanss Kastorps, neko ļaunu nenojauzdams, ierodas Šveices kūrortā, lai atkoptos pēc augstskolas gala pārbaudījumiem un apciemotu savu sasirgušo brālēnu. Tomēr, guļot uz balkona un baudot pasakainos Šveices Alpu skatus, viņš vēl nenojauš, ka iemīlēsies kādā pacientē no Dagestānas un tiks ierauts divu civilizāciju sadursmē, kas ne vien iznīcinās Eiropu, kādu viņš to pazīst, bet arī atklās, ka bīstamāka par jebkuru infekcijas slimību ir indivīda garīgā mazspēja.

Izrādes dramaturģiskā materiāla pamatā ir Nobela prēmijas literatūrā laureāta vācu klasiķa Tomasa Manna romāns ar tādu pašu nosaukumu, kas tiek uzskatīts par vienu no 20. gadsimta nozīmīgākajiem literārajiem darbiem Eiropā.

Izrāde saņēmusi 2024./2025.gada sezonas “Spēlmaņu nakts” nominācijas kategorijās:

  • Gada lielās formas izrāde
  • Gada aktieris – Artis Jančevskis par Hansa Kastorpa lomu
  • Gada aktieris otrā plāna lomā – Tālivaldis Lasmanis par Lodoviko Setembrīni lomu
  • Gada jaundarbs mūzikā – Jēkabs Jančevskis

Izrādē tiek izmantots stroboskops

Izrādē smēķē

***

Izrāde tapusi ar Borisa un Ināras Teterevu fonda atbalstu Valmieras teātra 2024./2025. gada sezonā, kas iezīmējās ar teātra atgriešanos atjaunotajā ēkā Lāčplēša ielā. Šīs sezonas iestudējumu tēma bija atgriešanās mājās un mīlestības dažādās izpausmes.

Pieci sezonas jauniestudējumi tapuši, turpinoties teātra jaudīgajai draudzībai ar Borisa un Ināras Teterevu fondu: Romeo un Džuljeta (režisore Inese Mičule), Zilā (režisore Māra Ķimele), Sprīdītis (režisors Reinis Suhanovs), Četri balti krekli (režisors Jānis Znotiņš) un Burvju kalns (režisors Toms Treinis).

Šī sadarbība sākta 2023./2024. gada sezonā – teātra simtgadē, kad tika iestudēti četri latviešu dramaturģijas klasikas darbi: Valmieras puikas (režisors Jānis Znotiņš), Atraitnes dēls (režisors Viesturs Roziņš), kā arī īpašu publikas un kritiķu atzinību guvušie Jāzeps un viņa brāļi (režisore Inese Mičule) un Pazudušais dēls (režisors Reinis Suhanovs),

Borisa un Ināras Teterevu fonda atbalsts Valmieras teātrī turpinās arī 2025./2026. gada sezonā.

***

 

Foto: Jānis Šatrovskis, Uģis Brālēns

TUVĀKĀS IZRĀDES

15. novembris, Sestdiena
13:00
Lielā zāle
3h 20min.
Information Titri latviešu un angļu valodā (ENG subtitles)
Biļetes: EUR 21 / 24 / 27 / 30
Atlikušas mazāk par 10!
Preloader Izpārdots Pirkt
21. decembris, Svētdiena
13:00
Lielā zāle
3h 20min.
Information Titri latviešu un angļu valodā (ENG subtitles)
Biļetes: EUR 21 / 24 / 27 / 30
Atlikušas mazāk par 10!
Preloader Izpārdots Pirkt

Video

Play

Atsauksmes

Indra @ 2025-05-26
Tā kā oriģinālo darbu neesmu lasījusi, skatoties izrādi, man neiestājās stāvoklis "šo vajadzēja tā" un "to vajadzēja šitā", līdz ar to "Burvju kalns" izraisīja tikai un vienīgi sajūsmu. Dziļs un vieds dramaturģiskais materiāls, fantastiski aktieru darbi un burvīgas detaļas. Patiesību sakot, nebiju pat gatava tam, cik ļoti šī izrāde patiks un iespiedīsies atmiņā. Paldies visiem iesaistītajiem!
Chaksis @ 2025-05-24
Izrāde, kurā arī skatītāju klepošana kļūst par atmosfēru papildinošu elementu. Uzteicams un drosmīgs dramaturģes mēģinājums ietilpināt 7 gadus 3 stundās un romāna apjomīgo personāžu skaitu sadalīt 11 aktieriem. Patika Joahima un Pēperkorna atveidojums - tie bija tieši tādi, kādus viņus iztēlojos. Un Jančevska Hansa ciešanu attēlojums bija patiesi iespaidīgs. Paldies gaismām par pārdabisko seansu un paldies scenogrāfijai par mīlīgo funikulieri! Iesaku visiem izlasīt grāmatu un apmeklēt izrādi (labāk izrādi vispirms, jo kas zina, vai paspēsi izlasīt, kamēr izrāde būs pieejama).
Aigars @ 2025-04-15
Izcila izrāde, brīnišķīga komanda, satriecoša mūzika!
Javeta @ 2025-04-14
Jēgpilna un sirds gudra luga, par pasaules ideoloģiju sadursmi
Inguna Birzniece @ 2025-04-13
Paldies par burvīgo un tik ļoti laikmetīgo izrādi
Edgars Sprūģis @ 2025-04-13
Izbaudīju gan estētiski un saturiski. Iesaku!
Dina Buša @ 2025-04-13
Paldies par lielisko izrādi!
evija @ 2025-04-13
divu līmeņu skatuve. tālumā redzami kalnu silueti un funikulieris. pirmajā plānā - kalna nogāzē vietas sanatorijas klientiem. mana interese uz 10! tērpi, aktierdarbi, skaņa - lieliski. Klintas Reinholdes otrā cēliena iemiesošanās ( gan atgādina Annas Neles Āboliņas līdzīgu etīdi šajā pat ēkā) - spilgta un pārliecinoša, bet ...... pirmais cēliens mani iemidzina. uz otro palieku vien tādēļ, ka laipna biļešu kontroliere, iesaka neiet prom. paliek labāk, bet ne tik ļoti, lai liktu vairāk punktu vērtējumā. pieļauju, ka šī ir izrāde, kura vieniem patiks ļoti, bet pie otriem pieskaitiet mani.
GunarsP @ 2025-04-13
Apspriešanas vērtas tēmas labi nostrādātā iepakojumā (scenogrāfija, gaismas) bez interesi raisoša stāsta. Atsevišķi labi tēlojumi (Mārtiņš Liepa, Tālivaldis Lasmanis).
Varis @ 2025-04-13
Lai gan darbs rakstīts pirms 100 gadiem, aktualitāte nav zudusi mūsdienās. Pirmais cēlien gan bija mazliet par lēnu, bet kopumā laba izrāde. Varu ieteikt.
Lolita Dreimane @ 2025-04-12
Lieliska izrāde ar dziļu saturu un iespaidīgu scenogrāfiju! Paldies par baudījumu! Īpašs Paldies Artim Jančevskim par emocijām!
paulasyly @ 2025-04-12
"Burvju kalns" ir izrāde, kas aizrauj gan ar savu intelektuālo dziļumu, gan emocionālo spēku. Tajā meistarīgi savijas humors ar nopietniem dzīves jautājumiem, radot līdzpārdzīvojumu katram skatītājam. Aktierspēle bija izcila – ticama, niansēta un patiesa, kas ļāva pilnībā iegrimt izrādes pasaulē. Arī scenogrāfija un gaismu režija bija augstā līmenī – vizuāli iespaidīga, bet nepārspīlēta, lieliski papildinot kopējo atmosfēru. Noteikti iesaku apmeklēt šo izrādi ikvienam teātra cienītājam!
Vientaka @ 2025-04-11
Augšup

(Izbrīnas pilnā intonācijā)
Jūs dzīvē esat redzējuši pilnīgi veselu cilvēku?
(Apmulsis)
Piedodiet, man laikam ir temperatūra.
Esmu noguris.
(No dzīves.Ja saprotu, ko nozīmē dzīvot.)
Tad labāk trīs nedēļas pavadiet horizontālā stāvoklī.
Es jau neesmu slims, es tikai atpūtīšos.(No dzīves.)
(Apņēmības pilnā balsī.)
Jūs maldāties. Jūs labāk ejiet prom. Jo ātrāk, jo labāk.
(Bēdziet, droši vien to jūs gribējāt teikt.)
Es nevaru, mana sirds to neļauj.
Tā sitas, tā prātā jūk, kas pareizi un kas tik meli?
Vai acīm redzamais ir sapnis, vīzija vai rēgs,
Kas vajā jaunas, naivas dvēseles?
Viens patiesību smieklos slēpj,
Cits atsaucas uz Dievu,
Bet citam pārliecības pinekļos vairs
Viena ceļa nav...
(Pravietiski.)
Tikai tas, kas baidījies mirt, tā pa īstam dzīvojis.
(Izmisums.)
Par kādu cenu? (Ja mīlu es šo dzīvi.)

Dzīvība pret brīvību.