MĒDEJA
Es saprotu, cik šaušalīgs mans nodarījums,
bet kaislība par manu prātu stiprāka –
tā mirstīgos uz visiem noziegumiem velk.
/Eiripīds, Mēdeja/
Režisors Reinis Suhanovs vairāk nekā 2000 gadu seno mītu par sievieti, kura atstājusi visu – dzimteni un mājas, lai kopā ar vīru būvētu viņu kopdzīves templi, risinās, uzdodot smagus un eksistenciālas dabas jautājumus: “Ko darīt ar aizdegušos, nekontrolētu kaislību, kas parauj līdzi ģimenes templi? Vai liesmu turēt ciet, ja tu dedz? Vai nodotajai Mēdejai aizvainojumā ir tiesības uzcelto visšaušalīgākajā veidā noārdīt līdz pamatiem?”
Skatītāju sagaida sarežģītu ētikas dabas jautājumu šķetināšana, bet šajā apjukuma un maldu tumsā kā jau katrā īstā traģēdijā caur katarsi ir arī bultiņa uz izeju. “Laiks ir tik nežēlīgs, tāpēc es neredzu pretrunu par nežēlīgo runāt arī teātrī,” uzskata Reinis Suhanovs.
Izrāde ir īpaša arī kā scenogrāfijas meistara, Latvijas Mākslas akadēmijas pasniedzēja Andra Freiberga (1938–2022) audzēkņu – Reiņa Suhanova un Monikas Korpas – radošais dialogs.
***
Izrāde top ar Borisa un Ināras Teterevu fonda atbalstu Valmieras teātra 2025./2026. gada sezonā. Turpinoties jaudīgajai sadarbībai, jaunajā sezonā top četri jauniestudējumi.
Līdz šim ar fonda atbalstu pie skatītājiem nonākuši jau deviņi jauniestudējumi. No tiem pieci – 2024./2025. gada sezonā: Romeo un Džuljeta (režisore Inese Mičule), Zilā (režisore Māra Ķimele), Sprīdītis (režisors Reinis Suhanovs), Četri balti krekli (režisors Jānis Znotiņš) un Burvju kalns (režisors Toms Treinis).
Teātra un fonda draudzība aizsākās 2023./2024. gada sezonā – teātra simtgadē, kad tika iestudēti četri latviešu dramaturģijas klasikas darbi: Valmieras puikas (režisors Jānis Znotiņš), Atraitnes dēls (režisors Viesturs Roziņš), kā arī īpašu publikas un kritiķu atzinību guvušie Jāzeps un viņa brāļi (režisore Inese Mičule) un Pazudušais dēls (režisors Reinis Suhanovs).