Viljams Šekspīrs

ROMEO UN DŽULJETA

Traģēdija 2 daļās
Preloader Izpārdots
Lielā zāle
Ilgums: 3 h
Pirmizrāde: 15.11.2024
Biļetes: EUR 19 / 22 / 25 / 28

Radošā komanda

Režisore - Inese Mičule
Kustību režisore - Elīna Gediņa
Scenogrāfs - Mārtiņš Vilkārsis
Kostīmu māksliniece - Ilze Vītoliņa
Gaismu mākslinieks - Oskars Pauliņš
Komponists - Emīls Zilberts

Par izrādi

“Arī mūsdienās mani ļoti uztrauc jautājums par mīlestības tīrību,” saka režisore Inese Mičule. Caur Itālijas mūsdienu “zelta jaunatnes” filtru un Sicīlijas mafijas filtru, caur tūristu pūļiem pagalmiņā Veronā pie Džuljetas mājas, režisore ar komandu meklēs pūļa un ikdienības neapgrābstītu dzidru mīlestības balsi. “Šis mīts joprojām liek uzdot jautājumu, kā divu naidīgu dzimtu jaunieši bija tik spēcīgi ar savu mīlestību noturēties pretī pasaules kārtībai,” saka režisore.

Šekspīristi un antišekspīristi nenoguruši audzē pierādījumu foliantus – kurš īsti ir sarakstījis Viljama Šekspīra nemirstīgos darbus? Bet lugas neatkarīgi no autorības dzīvo pašas savu dzīvi un izaicina arvien jaunas interpretācijas. Valmieras teātris ir pārliecināts, ka katrai paaudzei ir nepieciešama sava Džuljeta un Romeo. Šodienas jaunajiem Vestsaidas stāsts, Vija Artmane un Eduards Pāvuls, sakļāvuši vaigus romantiskā bildītē cakainām maliņām, un pat “popkultūras rīvmaizē apvārtītie” (kinokritiķe Dita Rietuma) Baza Lurmena (Baz Luhrmann) filmas mīlētāji Leonardo di Kaprio (Leonardo DiCaprio) un Klēra Deinsa (Claire Danes) tik un tā ir vien vēstures kultūrcitāti.

***

Izrāde top ar Borisa un Ināras Teterevu fonda atbalstu Valmieras teātra 2024./2025. gada sezonā. Tā ir iezīmīga ar teātra atgriešanos atjaunotajā un modernizētajā teātra ēkā Lāčplēša ielā, tādēļ iestudējumu tēma ir atgriešanās mājās un mīlestības dažādās izpausmes.

No jauniestudējumu klāsta piecu darbu tapšana ir kļuvusi iespējama, turpinoties teātra jaudīgajai draudzībai ar Borisa un Ināras Teterevu fondu. Tie ir Viljama Šekspīra traģēdija Romeo un Džuljeta (režisore Inese Mičule), Gunāra Priedes Zilā (režisore Māra Ķimele), Annas Brigaderes pasaku luga Sprīdītis (režisors Reinis Suhanovs), vēl viena Gunāra Priedes luga Trīspadsmitā, kas tiek iestudēta ar nosaukumu Četri balti krekli (režisors Jānis Znotiņš) un pēc Tomasa Manna romāna veidotais Burvju kalns (režisors Toms Treinis).

Šis atbalsts ir turpinājums sadarbībai, kas iesākta teātra simtgadē (2023./2024. gada sezonā). Tajā ar fonda atbalstu iestudēti četri latviešu dramaturģijas klasikas darbi, kuri guva publikas un kritiķu atzinību: Jāzeps un viņa brāļi (režisore Inese Mičule), Atraitnes dēls (režisors Viesturs Roziņš),  Valmieras puikas (režisors Jānis Znotiņš) un Pazudušais dēls (režisors Reinis Suhanovs).

Foto Mārtiņš Vilkārsis

Video

Play

Atsauksmes

Artis @ 2025-05-11
Atšķirībā no iepriekšējās rakstītājas, kam "3 stundas pagāja kā 15 minūtes" man gan izrāde likās stipri garlaicīga. Ja neskaita dažas pāris interesantas scenogrāfijas, horeogrāfijas lietas (balles un kautiņa horeogrāfija, ņemšanās ap balkonu, aperola glāzes un acu apsēji ballītē), tad kopumā - diezgan stīvi, neiedevsmojoši. Nekādi neizdevās saprast, kāpēc šāda izrāde taisīta, - nesniedzot nekādu jaunu pienesumu, interpretāciju šim klaiskas darbam. Tikai tāda plika saīsinātas Šekspīra lugas ilustrācija. Līdz ar to arī īsti neviens aktierdarbs nešķita kaut kas īpašs, jo nu - īsti jau nebija šais ietvaros kur izpausties. Tomēr - Inese Pudža man tīri patika (netraucēja, ka Benvolio kā sieviete traktēts), un arī - mācītājs, kā arī - vēl diezgan smieklīgs, komisks tas Kapuleti tēvs likās : ) Varētu teikt, ka es jau neesmu laikam auditorija (biļetes tika uzdāvinātas) šādai izrādei, jo nu - apkārtējie plaudēja ilgi, taču tā arī nesapratu, kas tieši viņus uzrunāja un aizgrāba.

Apšaubāma man likās arī tā valdnieka balss salikšana kopā ar Venēcijas simbolu - Sv.Marka spārnoto lauvu uz staba.. Un jā, paskatījos pēc tam, - Romeo un Jūlijas laikā Verona vēl gan nebūt nebija Venēcijas pakļautībā. Bet nu - varbūt tur tā atsauce un sasaiste ar aperolu..: ) Droši vien jau tas liktos nebūtiski, ja pati izrāde būtu vairāk izdevusies.
Elīna @ 2025-03-23
Absolūti lieliska izrāde! 3 stundas pagāja kā 15 minūtes! Romeo un Džuljetu esmu gan lasījusi, gan skatījusies filmu! Un, kad ej uz izrādi, tad it kā liekas, ka viss jau zināms, paredzams! Bet nē, režisores redzējums un aktierspēle pamodina jaunas sajūtas. Liels paldies par 3 stundām lieliski pavadīta laika! Grandiozi👌🏻
Inga @ 2025-02-15
Ļoti patika! Skaisti aktieri un skaists to darbs. Ļoti patika, ka iepīts viegls, mūsdienīgs humors. Noteikti iesaku noskatīties!
Dace Baltiņa @ 2025-01-09
Par spīti ne visai glaimojošām kritiķu atsauksmēt vakar trijatā (divi pieaugušie un studente) no Rīgas ar pozitīvām gaidām devāmies uz izrādi Romeo un Džuljeta VDT. Mums izrāde patika. Patika scenogrāfija, mūzika, kustības, aktieru ansambļa darbs. Noteikti vēlos uzteikt Diānas Kristas Stafeckas un Sanda Runges veikumu. Nu kad tad vēl tēlot Romeo un Džuljetu, ja ne pašā jaunības plaukumā un viņiem tas izdevās. Var diskutēt par Raimonda Auškāpa lugas tulkoto tekstu, ciktāl tas ir Šekspīriski dzejisks, cik vienkāršs atstāstījums, bet izsekot varēja.
Tā kā par gaumi nestrīdas, tad nekomentēšu tērpu izvēli, taču man tie un saliekamie krēsli netraucēja. Izrāde kopumā bija laba un izdevusies. Vienīgi, kaut arī sēdējām 5. rindā, brīžiem nevarēja dzirdēt un saprast aktieru teikto, ko nevarētu teikt par Elīnu Vāni, Eduardu Johansonu, Māru Menniku, Aigaru Apini.
Lai veicas turpmāk!
1994 @ 2024-12-24
Ļoti skaists un aizkustinošs darbs! Jauki, ka izpētīti daudzie slāņi un izrāde nav tikai par mīlestību un iemīlēšanos ar nelaimīgām beigām.
Sēnīte @ 2024-12-14
Ļoti, ļoti laba izrāde , aktieru darbs! Visai komandai no sirds paldies!!!! Paldies no Kuldīgas puses ;)
Ingrīda Grūbe @ 2024-11-19
“Nav cita stāsta, skumjāka par šo — Tas stāsts par Džuljetu un viņas Romeo".Tik ļoti pārliecinoši, brīnišķīgs jauno aktieru tēlojums un mūzika!❤️❤️ Tik ...., ka asaras acīs! Paldies!
Ingrīda @ 2024-11-18
Brīnišķīga izrāde, katrs mirklis bija emocionāli piesātināts, jaunie aktieri- fantastiski!❤️❤️
Evija @ 2024-11-18
Patīkami, ka teātra rekonstrukcija nav atņēmusi aktieriem galveno lomu . Izrādi veidojuši vieni no labākajiem izrāžu veidotājies, tas "sitās cauri": režija, kustības, muzikālais materiāls, scenogrāfija, tērpi, bet ....statiski viss notiek. Katrs aktieris par sevi, ja nu vienīgi aukle un mācītājs "velk" kopā. Pieļauju, ka neiespēlēta izrāde, jo nesajutu kopējo pavedienu, stīgu. Daudz lielisku momentu, aktierdarbu! Sākums - tik daudzsološs.
Guna Medne @ 2024-11-18
Mūžīgie jēdzieni Mīlestība - Naids - Dzīvība - Nāve uzsita pamatīgi pa dvēseles stīgām…
Egita Puķīte @ 2024-11-17
Režisores Ineses Mičules izrāde "Romeo un Džuljeta" - ar mūžīgi dzīvu Šekspīra tekstu, iespaidīgu Mārtiņa Vilkārša scenogrāfiju, brīnišķīgiem Ilzes Vītoliņas kostīmiem un lieliskiem aktierdarbiem, īpaši gribās izcelt Sandis Runge, Diāna Krista Stafecka, Eduards Johansons un Inese Pudža.
Dekoratīva pieeja attēlojot mūsdienu sabiedrību, citējot režisori "pasaules liekulība nevis mīlas stāsts, ir Šekspīra centrālā tēma".
P.S. ekrāns pirms izrādes, kur rāda, kā tūristu bari apčamda Džuljetas skulptūras krūtis Veronā. Tam, kurš to izdomāja, prēmiju, lūdzu! Lūk īstais dzīves farss!
P.P.S. Ivo Martinsona balss ir radīta, lai runātu Šekspīru.
Sniedze Ragze @ 2024-11-17
Romeo un Džuljeta.
Izcila izrāde! No 10/10!
Šekspīrs būtu lepns un sajūsmā!
Paldies visiem šī brīnumainā mākslas fakta radītājiem!
vientaka @ 2024-11-16
Melns un balts spīd mainīgā mēness, ne saules gaismā
Kā šaha figūras - tik pareizs viens ir virziens
Solis robežai pāri - nāvei esi lemts
Un vārds pār lūpām izdvests vai tikai sapnī izlolots
Kā priekšnojauta, ilgas, bet skarbāk skan, ja saucam to par likteni
Vai zvaigznēm kāda daļa? Vai Valdniekam?
Ja Dievs zina visu, bet cilvēki dara?
Kādam tas tiek dots, bet citam tikai solīts - mīts līdz galam katram pašam jāatrod un jāizzina
Tu, priesteri, tik cilvēks, tava miesa asins,
Ko dzeram katrs - līdz pusei un līdz galam
Mīlestība prasa upurus, tā iededz tiklab mieru kā naida ugunskurus
Un neprāta migla saista rokas un prāta skaidrību
Visu izšķir - tagad vai nekad
Ja nebūtu šī stāsta par Romeo un Džuljetu,
Vai pasaulē daudz mazāk sāpju būtu bijis?
Kristiāna Pauliņa @ 2024-11-15
Valmieras teātris atkal pārsteidz. Ļoti skaista un romantiska izrāde. Beigās jauki paraudāju.