Ieva Estere Barkāne
Dzimusi: 1998. gada 29. maijs
Dzimusi un augusi Rīgā. Beigusi Jāzepa Mediņa Rīgas 1. mūzikas skolu (2013) un Rīgas Franču liceju (2017), dziedājusi korī Balsis. 2017. gadā uzņemta Indras Rogas un Mihaila Gruzdova vadītajā LKA Dramatiskā teātra aktiermākslas kursā, ko absolvējusi 2021. gadā. Izglītību papildinājusi AFS apmaiņas programmas ietvaros Itālijā Kolle di Valdelsā (Colle di Val d’Elsa).
“Ieva aug droši, harmoniski un bez kritieniem. Viņai ir humora izjūta, ļoti labas novērošanas spējas. Viņa ātri uzķer, asi domā, un šajā ziņā ir meistare. Ievai ir kaut kāda sava iekšējā latiņa, pēc kuras viņa mēra – labs vai slikts. Viņa ir gudra, intelektuāle un pēc dabas mīļi ironiska. Ieva nenomierināsies, kamēr nebūs pārliecināta, ka tas atbilst viņas latiņai. Un Ieva ir arī kursa lielākais iekšējais kritiķis – un, ja viņa saka savu: Nu, nē, šitā, lūdzu, nē!, tad ir vērts padomāt – kaut kas tur laikam nav labi, vajag kaut kā citādāk” – šādi skan pasniedzējas Indras Rogas profesionālajā dzīvē līdzi saņemtais pirmais raksturojums.
Dzimusi: 1998. gada 29. maijs
Dzimusi un augusi Rīgā. Beigusi Jāzepa Mediņa Rīgas 1. mūzikas skolu (2013) un Rīgas Franču liceju (2017), dziedājusi korī Balsis. 2017. gadā uzņemta Indras Rogas un Mihaila Gruzdova vadītajā LKA Dramatiskā teātra aktiermākslas kursā, ko absolvējusi 2021. gadā. Izglītību papildinājusi AFS apmaiņas programmas ietvaros Itālijā Kolle di Valdelsā (Colle di Val d’Elsa).
“Ieva aug droši, harmoniski un bez kritieniem. Viņai ir humora izjūta, ļoti labas novērošanas spējas. Viņa ātri uzķer, asi domā, un šajā ziņā ir meistare. Ievai ir kaut kāda sava iekšējā latiņa, pēc kuras viņa mēra – labs vai slikts. Viņa ir gudra, intelektuāle un pēc dabas mīļi ironiska. Ieva nenomierināsies, kamēr nebūs pārliecināta, ka tas atbilst viņas latiņai. Un Ieva ir arī kursa lielākais iekšējais kritiķis – un, ja viņa saka savu: Nu, nē, šitā, lūdzu, nē!, tad ir vērts padomāt – kaut kas tur laikam nav labi, vajag kaut kā citādāk” – šādi skan pasniedzējas Indras Rogas profesionālajā dzīvē līdzi saņemtais pirmais raksturojums.
Ko tu talantīgam padarīsi! To sauc par spilgtu ienākšanu teātrī.
Ievas Esteres Barkānes nevainojamie un iedvesmojošie aktierdarbi liek vien noelsties: Viņa ir brīnišķīga! Kritiķi pēc tam dodas mājās un mēģina piemeklēt profesionālākus apzīmējumus šim brīnišķīgumam.
Ar dzirksteļojošu entuziasmu un pārliecību Ieva Estere Barkāne rada priekšstatu, ka uz skatuves nav nekā vieglāka un patīkamāka, kā uzburt kārtējo formā un saturā ideāli sakausētu lomu, lai cik tā būtu sarežģīta. Vienalga, vai jāslēpo pa kailu grīdu ar slalomenēm vai distancenēm, jābūt aklai vai mīlestības vārdā jārada teju ārpusgravitācijas stāvoklis un jālido. Šis sanāk, dodiet nākamo uzdevumu!
Lomas Valmieras teātrī:
Alise (P. Mārbers Tuvāk, 2024)
Ilze (R. Blaumanis Pazudušais dēls, 2024)
Lauss (pēc Pāvila Rozīša Valmieras puikas, 2024)
Īva Bark (One Hundred, 2023)
Dina (Rainis Jāzeps un viņa brāļi, 2023)
Frančeska da Polenta (D. Nigro Paolo un Frančeska, 2023) 2022./2023. gada sezonas Spēlmaņu nakts nominācija kategorijā GADA JAUNAIS SKATUVES MĀKSLINIEKS
Meitene (J. Fose Vārds, 2023)
Darja Šatova (J. Kļava Nelabie. Pēc Dostojevska, 2022)
Zaķis (E. Olbijs Kam bail no Virdžīnijas Vulfas?, 2022) 2021./2022. gada sezonas Spēlmaņu nakts balva kategorijā GADA JAUNAIS SKATUVES MĀKSLINIEKS
Huana (A. B. Valjeho Liesmojošā tumsa, 2022)
Loma izrādē Cilts, 2021
Līgava (B. Brehts Lepnās kāzas, 2021)
Alise (A. Dīcis Meklētāji, 2021)
Annele (G. Priede Jaunākā brāļa vasara, 2020)
Karolīna (Pēc R. Dž. Vollera Tilti, 2020)
Nastasja un Avdotja Romanovna Raskoļņikova (Pēc F. M. Dostojevska 731. solis, 2019)
Grāmatas Viktorija (Pēc K. Hamsuna Viktorija, 2019)
Balvas:
2021./2022. gada sezonas VDT balva kategorijā LABĀKĀ AKTRISE (par sniegumu izrādēs Kam bail no Virdžīnijas Vulfas? un Liesmojošā tumsa)